Klient: Pivovar Stern

Pivo, se kterým
není nuda

Od roku 2018 působí v Brně nový řemeslný mikropivovar, kterému jsme pomohli s nastavením komunikace, vizualitou i podporou prodeje.

 

Objevování nových
pivních žánrů

Pivovar Stern měl od začátku jasný cíl: naučit českou společnost, že pivo je rozmanitý
a nápaditý nápoj, který díky novým pivním žánrům nabízí netradiční zážitky. Pro klienta jsme připravili kompletní brand positioning. Jako primární archetyp značky jsme zvolili Objevitele,
který inspiruje k poznávání nových pivních chutí. Sekundárním archetypem značky je Jeden z nás, jelikož pivovar založili tři kamarádi, kteří začínali jako obyčejní konzumenti. Komunikace je proto nastavená přátelsky a lidsky.

Jednoduchá a efektivní vizualita

Pivovar si ve své vizualitě zvolil jednoduchý prvek hvězdy, vycházející z jeho názvu Stern (= německy hvězda). Jako hlavní kombinaci barev využívá žlutou a černou barvu. Právě jednoduchost symbolů a barev pak prochází veškerými marketingovými materiály – od reklamních formátů přes plakáty či polepy až po merchandising.

 

Mluvíme
srozumitelným
jazykem

Pivovar komunikuje se svými zákazníky vstřícně a jednoduše. Jako názvy piva vybíráme společně označení člověka nebo skupiny, která souvisí s hlavní použitou ingrediencí – příkladem může být pivo Američan, které obsahuje nejvoňavější chmely z USA. Stejná jednoduchost pak prostupuje všemi texty, od popisů piva na etiketě po vzdělávací posty na sociální sítě.

       

Komunikujeme tam,
kde to má smysl

Přestože je potenciální cílová skupina pivovaru široká, primárně oslovuje dospělé ve věku od 25 do 40 let se zálibou v pivech. Za primární komunikační kanály jsme proto vybrali Facebook a později také Instagram. Obě sítě využíváme pro oznamování novinek, událostí nebo také reklamní sponzoring. Vhodně je pak kombinujeme s offline kanály, jako jsou místní média, venkovní cedule a jiné značení, doplněné o pozitivní PR aktivity.

 

Koronavirus jako
příležitost

V roce 2020 byl pivovar významně ohrožen koronavirovou situací a uzavřením restaurací. Společně jsme proto vytvořili
a spustili e-shop a zaměřili se na další lokální podporu značky. Pivovar se ve svých obchodních aktivitách snažil působit na více frontách – prodávat v supermarketech, pivotékách, restauracích, přes e-shop a distributory.

Růst v době stagnace

Výsledek otevřené a srozumitelné komunikace se jasně projevuje na finančních výsledcích pivovaru. Jeho meziroční růst je na začátku roku 2021 stále stabilně více než 100 %. Zároveň se kolem značky podařilo vytvořit velkou, aktivní komunitu fanoušků, která je například na sociální síti Facebook srovnatelná s mnohem většími a zavedenějšími brněnskými pivovary.

       

Máte zájem o podobné řešení?

Ozvěte se nám. Rádi pro vás přichystáme něco jedinečného.

Chci skvělé řešení!