4.4.2017 Katarína Hosťovecká

Pro Goodman jsme létali v oblacích. S drony

Natáčení prezentačního videa pro mezinárodní korporaci Goodman přineslo řadu zajímavých příležitostí i výzev. O tom, jak jsme tvořili unikátní scénář v angličtině, ladili své aktivity dle pohybu slunce i o tom, jak jsme lítali s dronem na Slovensku mluví Ondřej Viktorin, Video & Marketing Specialist.

Pokud se pohybujete v oblasti logistiky, je vysoce pravděpodobné, že někdy narazíte na společnost Goodman. Ta pro své business klienty zajišťuje logistické prostory a centra v rámci celé Evropy. Jedno takové logistické centrum leží několik kilometrů od hlavního města Slovenska, v Senci. Zde společnost Goodman staví novou budovu a našim úkolem bylo odprezentovat nové logistické centrum potenciálním klientům prostřednictvím videa. Víc prozradí Ondra, který měl celý projekt na starosti.

Jak ses dostal k společnosti Goodman?

Lead nám poskytla online marketingová společnost InCreative. První kontakt s klientem byl jednoduchý a klasický: Goodman se ptal na to, jestli umíme pracovat s drony. Potřebují prý prezentovat velké logistické centrum a pozemky v Senci při Bratislavě. Naše první nabídka tedy putovala Karle Navrátilové, se kterou jsme komunikovali.

IMG_20170329_124349

Co potřeboval Goodman v rámci logistického centra komunikovat?

Potřebovali odprezentovat nově vznikajících budovu v rámci logistického centra na Slovensku. Velký důraz byl kladen na možnost pozdější výměny záběrů v době, kdy budou jednotlivé etapy stavby dokončeny. Důvodem byl rovněž dynamický charakter logistiky – klient nám prozradil, že se u nich neustále něco mění, rekonstruuje, přistavuje…

Korporátní požadavky, velké logistické centrum, nový svět dronů… celkem náročný projekt, ne? Co vše jsi musel zajistit v rámci přípravy?

Prioritou před natáčením bylo pořádně si objekt řádně prohlédnout z hlediska geologické polohy, pohybu slunce, a poloze okolních objektů. Jelikož se vše natáčelo venku, museli jsme bojovat s denním světlem i stíny. Díky precizní obhlídce areálu jsme si mohli stanovit časy natáčení jednotlivcích scén a rozhovorů. Kdybychom se někde zdrželi o hodinu více, sluneční světlo „by nám uteklo“ a obraz by nebyl jednotný. V plánu bylo natáčet veškeré scény drony, proto bylo rovněž důležité pohlídat si letový prostor, přelety nad komunikací a podobně.

gooman1

Jak to bylo se scénářem videa?

Vymyslet scénář bylo jednou z nejtěžších částí. Budovy logistického centra totiž sami o sobě zajímavé nejsou a nechtěli jsme, aby video působilo tuctově. Aby se nám divák neztratil ve směsici různých záběrů, zvolili jsme jako hlavní linku průlet od dálnice až po jednotlivé budovy na „jeden“ záběr. Při tom jsme se postupně pohledem drona dívali na důležité prvky, které chtěl klient zvýraznit. Záběry jsme proložili i rozhovory se spokojenými zákazníky. Závěrečná fáze – prezentace rozestavěné nové budovy – byla poté dodělána digitálně. Později bude vyměněna za reálné záběry hotové budovy.

Goodman je mezinárodní firmou, probíhala tedy tvorba videa v anglickém jazyce? Jak jste to zvládli?

Po první, akviziční fázi se nám komunikace kompletně překlopila do angličtiny, což nás velmi potěšilo. V týmu máme řadu lidí, kteří mají angličtinu velmi rádi, a dokonce jí v tvorbě preferují. Projekt se tak pro nás stal mnohem zajímavějším. Při prvotní prezentaci scénáře a konceptu videa jsme propojili Prahu, Brno, Polsko a Brusel, poté už s komunikací nebyl vůbec žádný problém.

S nápadem natočit logistické centrum na jeden záběr jsi přišel ty, Ondro. Jak tě to napadlo?

Nápadů jsme měli dost, ale žádný nám nesedl tak, abychom si řekli: „To je ono!“ A pak to v jeden unavený večer přišlo. Tak trochu se ve mně vzbudila taková dětská postava Supermana… a představa toho, že si létá, kam chce a rozhlíží se po okolí. To mě tak chytlo, že jsem tu představu chtěl dostat do tohoto projektu.

IMG_20170329_124537

Jak to bylo s drony? Měli jste k natáčení potřebnou techniku?

Při vymýšlení nápadů, konceptu a scénáře jsme se nijak neomezovali, přestože ne na vše jsme technicky vybaveni. Při tvorbě videa jsme spolupracovali se společností Frame Production, která pro nás zajistila technickou podporu i pomoc s natáčením.

Pracuješ v rámci Narrative Media s dronem, nebo pro podobné zakázky využíváte vždy externího dodavatele?

V současnosti máme již vlastního firemního drona. Jsem moc rád, že máme ten nejnovější model s hromadou užitečných funkcí. Ku příkladu jsem drona omylem zamotal do stromu. Po uvolnění jedné z větví se dron sám zachránil a vyletěl do bezpečné zóny bez mého přičinění. V rámci video produkce je už mnoho věcí, které děláme sami, ale vyskytnou se i projekty, kdy musíme využít i externisty.

Proběhlo natáčení pro Goodman dle plánu?

Jako po másle, dokonce rychleji, něž jsme čekali. Drobné problémy vznikly pouze při rozhovorech s klienty, kdy bylo těžké odhadnout, jestli a jak tito lidi dokáží pracovat s kamerou a svým hlasem. Větší problémy však vznikly v rámci posprodukce. Do projektu byla zainteresována hromada lidí, každý s jinou odborností. Bylo tedy potřeba zajistit dobrou informovanost v rámci našeho týmu.

Ze strany klienta pak bylo do procesu schvalování zapojeno rovněž více lidí, než jsme původně očekávali. Vznikalo tedy více různorodých připomínek. Vyhovět všem, dodržet scénář a dohlédnout na to, aby se změny promítly ve zpracování a střihu videa, motion grafiky, titulků, hudby a 3D renderů bylo někdy opravdu náročné. Každý na své části pracoval simultánně, a ne každého jsme měli u nás ve studiu, takže koordinace byla opravdu složitá.

IMG_20170329_124558

Jak jste tyto problémy řešili?

Ze začátku jsme měli na vše stanovené postupy a termíny dodání jednotlivých verzí, feedbacků a zapracování. Po třech týdnech, kdy se tým rozšířil a vznikly i jiné požadavky ze strany klienta, tento systém zkolaboval a vše se řešilo ad hoc. Z krátkodobého hlediska se to nezdálo být problémem, ale když jsme se dostávali k finální části, míra kontrol se mnohonásobně zvýšila a vše bylo mnohem náročnější.

Tehdy se muselo zasáhnout a změnit hierarchii komunikace. Byli jsme propojeni přímo na vedení v Polsku, které mělo nejvíce připomínek. Začali jsme řešit úpravy ze dne na den napřímo. Díky tomu jsme finalizovali s dobrým pocitem, že nám to vše nepřerostlo přes hlavu.

Co bys na projektu a jeho řízení změnil, kdybys mohl?

V okamžiku, kdy jsme se dostali mimo plán, bylo důležité si sednout a hned vše nastavit znovu tak, aby se mohlo opět pokračovat dle předem připraveného řádu. Jak jsme se my zavázali dodržením termínů a rozsahu prací, tak by měl i klient udržet původní tým, který video vytvářel a schvaloval, tak, aby se do projektu nezapojovali lidé v okamžiku, kdy pro ně není ještě určeno.

Propagační video logistického centra Goodman s důrazem na budovu D:

Líbil se vám článek? Dejte o něm vědět...Email this to someone
email
Share on Facebook
Facebook
Share on Google+
Google+
Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on LinkedIn
Linkedin