14.6.2016 Michaela Špačková

3 tipy z CopyCamp, jak vylepšit své texty

Multikulturní centrum Dlabačov poskytlo útočiště všem zájemcům o copywriting a online marketing a my jsme na akci nemohli chybět. Cyklus přednášek oživily praktické workshopy, kde jsme se naučili také odbourat zábrany při psaní díky improvizaci. Přečtěte si tři nezajímavější tipy!

  1. Vsázet na emoce se stále vyplácí

Dobré příběhy nikdy nezklamou. Díky vyprávění si dokážeme popisované věci lépe zapamatovat a můžeme se na ně také snáze naladit. Jak toho docílit? Nebojte se postupovat podle modelu AIDA (A pozornost, I zájem, D touha, A akce), který se pro svou funkčnost používá právě v marketingové komunikaci.

Tip: Příběh nemusí mít nutně 268 stran. Emoce můžete vzbudit také produktovým popiskem na internetových stránkách vašeho e-shopu. Inspirovat se můžete třeba zaběhlými frázemi jako: „Láska na první pohled“, kterou umístíte vedle vybraného produktu.

Když vytváříte obsah pro své klienty, nezapomínejte na velkou moc příběhů a emocí.
CopyCamp

  1. Copywriter přemýšlí jako zákazník

Při tvorbě textů bychom měli myslet také na cílovou skupinu. Zákazníci se v prostředí internetu nějakým způsobem chovají a mají svá očekávání, která bychom měli brát na zřetel právě při psaní. Ať jde o nadpisy, kratší popisky či souhrn hlavních výhod, měli bychom zákazníkovi poskytnout praktické a průhledné informace, které často rozhodnou o tom, zda naše služby využije.

Příklad: Pokud vytváříte obsah na e-shop, namísto nicneříkající výhody jakou je například „ušetříte za poštovné“ napište i to, kolik zákazník přesně ušetří, aby to nemusel pracně hledat a neodešel s prázdným košíkem.

  1. Od improvizace ke kreativitě ve třech krocích

Na improvizačním workshopu jsme kromě tipů na zkvalitnění obsahu zjistili i to, jak se v kreativním procesu nezaseknout, ale naopak podpořit myšlení a nápady. Zkuste to také.

  • První krok: Našlápněte si směrem k produktivitě absolutním soustředěním. Řekněte si: „Tady a teď veškerou pozornost zaměřím pouze na jeden konkrétní úkol.“ A ihned se naplno pusťte do jeho vypracování (ještě před tím se ale nezapomeňte napít nebo najíst, abyste se cítili dobře J).
  • Druhý krok: Zastavte svého vnitřní policajta, který vám našeptává, ať něco neděláte nebo neříkáte. A udělejte to ideálně třeba ještě před brainstormingem, kdy se očekává, že budete studnice nápadů. Stačí si svého vnitřního policajta představit a říct mu, aby na chvíli odešel do vedlejší místnosti a nechal vás kreativně tvořit. Pokud se totiž přestanete soustředit na to, že by nějaká myšlenka mohla být špatně, uvolníte tím snáze svůj kreativní potenciál.
  • Třetí krok: Nemůžete se stále zbavit zlých pocitů, které doprovází chybné úkony při práci? Představte si, že chyba není negativní, ale naopak. V momentu, kdy se vám něco nepovede, řekněte si pro sebe: „Hurá, chyba!“ A radujte se z ní. Tím docílíte toho, že se zbytečně nezaseknete při práci a ještě k tomu zůstanete dobře naladění.

 

Závěrečné shrnutí: Pokaždé, když vytváříte obsah pro své klienty, nezapomínejte na velkou moc příběhů a emocí. S příběhem pracujte tak, aby byl pro zákazníka nejen srozumitelný, ale také užitečný a přínosný. A v neposlední řadě se nebojte zbavit svých vnitřních brzd, uvolněte se, veškeré myšlenky a nápady vypusťte ven a zapomeňte na chvíli, že existuje slovo chyba či špatně.

Líbil se vám článek? Dejte o něm vědět...Email this to someone
email
Share on Facebook
Facebook
Share on Google+
Google+
Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on LinkedIn
Linkedin
Tagged: , , ,