22.6.2016 Michaela Špačková

Proč vytvářet e-booky a další věci zdarma

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Stáhněte si e-book zdarma! To je výzva, s níž se v online prostředí setkáváme stále častěji. A nejde jen o e-booky (elektronické knihy) přístupné na webových stránkách podnikatelů. Trend poskytovat služby a materiály zdarma zahrnuje také originální návody, katalogy, brožury nebo třeba přístup na webinář. Pokud zákazník chce tyto věci získat, stačí, aby uvedl svůj kontakt, třeba emailovou adresu a požadovaná věc je obratem jeho. Zákazník získá přístup k všemožným radám, tipům a tajemstvím a vy, jakožto obchodník, zase cenný kontakt a krok k navázání oboustranně uspokojivého vztahu.

Když si zájemce stáhne e-book, očekává nadstandard. Pokud nesplní jeho očekávání, může být e-book také na škodu.
Michaela Špačková

E-book: Kamarád, který ti svěří půl tajemství

Elektronická kniha posiluje zejména marketing. Pokud je navíc přístupná zdarma, upoutává ještě větší pozornost a zájem. I proto má klíčovou úlohu také samotná prezentace a kvalita e-booků. Ve většině případů se klade důraz na obsahovou jedinečnost. Při jejich vytváření se postupuje podle určitých pravidel, které vedou k úspěšnému naplnění komunikačních záměrů.

Tip: Věnujte svým zákazníkům e-book jako dárek!

Kouzlo marketingového e-booku tkví také v budování vztahu mezi čtenářem a autorem. Skutečně dobře napsaná elektronická kniha může přispět k upevnění důvěry a posílit zájem o nabízené produkty a služby.

Nabídka unikátního a efektivního řešení

Se zvyšujícím počtem e-booků roste požadavek na originalitu jejich zpracování. Kvalitní provedení proto mívá větší šanci na úspěch. Východiskem bývá jedinečné řešení problému, s nímž se potenciální zájemce může potýkat. Pakliže nenabídnete čtenáři originální a osobitý přístup, založený na prokázaných zkušenostech, může se vaše dílo v elektronickém světě zcela ztratit.

Pozor! V momentu, kdy si zájemce e-book stáhne, očekává jistý nadstandard. Pokud nesplní jeho očekávání, může být e-book na škodu.

Prodejní e-book může vydělat i statisíce

Zmínky o pasivním příjmu mohou dokreslovat různé asociace. Je možné snít o vysokých peněžních částkách, které narůstají i ve chvíli, kdy má člověk nohy na stole a dívá se blaženě z okna, zatímco e-book „pracuje a vydělává“ za něj. Pokud autor elektronické knihy vytvoří cenný drahokam tím, že vybrousí a zdokonalí hrany marketingové strategie a přitom úspěšně naplní potřebu zákazníků, může třeba získat pasivní příjem právě díky e-booku.

Líbil se vám článek? Dejte o něm vědět...Email this to someoneShare on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn
Tagged: ,