3.4.2017 Katarína Hosťovecká

„Doba ročenková“ aneb jak jsme připravovali spoustu tiskovin

V posledních měsících byla pravidelnou součástí naší práce tvorba různých tiskovin. Jak vypadají a co jsme se v průběhu tvorby naučili?

Tiskoviny. Roztrhl se s nimi pytel. Začalo to loni na podzim, kdy se jsme se s Magdalénou pod Kamilovým dohledem pustily do tvorby obsahu pro magazín k soutěži E.ON Energy Globe. Koncem roku pak přibyl další úkol – ročenka pro 8. ročník soutěže (rok 2016). Ročenku pak poptala i konzultační společnost ACOMWARE, jež organizuje pravidelná diskusní setkání Eshopista.cz. Co jsme se díky novým výzvám naučili?

E.ON Energy Globe: Jak udělat korporát sexy

Od srpna 2016, kdy jsme s Magdalénou a Michalem posílili tým Narrative Media, jsme pracovali většinou na online projektech. Prvá „offline“ výzva dorazila v podobě magazínu pro prestižní soutěž E.ON Energy Globe. Ta již devátým rokem sbírá, hodnotí a oceňuje nejlepší ekologické projekty v Česku. Magazín se měl rozdávat hostům slavnostního galavečera spojeným s odevzdáváním cen E.ON Energy Globe v pražském Karlíně. Stáli jsme však před menší výzvou: jak spojit seriózní téma ekologie, korporátní styl společnosti E.ON a zároveň vzbudit v čtenářích opravdový zájem o soutěž?

Naším nejvyšším cílem bylo vdechnout publikaci nový život.

Prvním krokem bylo zapracování nového vizuálního manuálu společnosti E.ON, který nahrazuje klasickou červenou příjemnou škálou barev. Náš grafik Pavel (nejšikovnější a nejlepší dodavatel!) pak namísil ten správný poměr čistého designu a přišel se zajímavým layoutem plným fotografií a potlačujícím prostor pro text. Na nás pak zbyla příprava textů i namyšlení novinek – třeba dvojstránky Celebrity se zeleným srdcem. 

^9D06205766E9FB65E632D48B0A7FE8994ECD54F992104D3520^pimgpsh_fullsize_distr

Magazín působí lifestylově a zároveň je plný konkrétních informací k soutěži.

Za přečtení určitě stojí také rozhovor s Arnoštem Voglem, starostou obce Haňovice, která loni vyhrála celou soutěž svým projektem ekologických přístupů. Třešničkou na dortu je pak interview se zpěvákem a hercem Davidem Krausem, pro které si Magdaléna zašla do Prahy.

Facelift pro ročenku E.ON Energy Globe

Na přelomu roku se u nás začalo období „ročenkování“. K soutěži E.ON Energy Globe jsme totiž nyní potřebovali vytvořit novou verzi ročenky se stejným cílem oživení. Ze starší ročenky 2015 se na nás valily řeky a potoky textů, a tak jsme si řekli, že pro splnění moderních standardů na to tentokrát musíme jinak.

Publikaci používá organizační tým soutěže E.ON Energy Globe při akvizici nových partnerů, a tak jsme při tvorbě osnovy věnovali velkou část prezentaci konkrétních výsledků mediálních aktivit. Rovněž jsme zahrnuli představení nominovaných i vítězných projektů a prezentaci soutěžních cen. Pro přípravu grafiky jsme opět jsme povolali našeho grafika Pavla, který využil plný potenciál nového vizuálního manuálu a krásně si s layoutem pohrál.

rocenka

Atraktivní design, příjemné barvy a zajímavý obsah.

Příprava 24-stranové ročenky a její anglické verze trvala z několika důvodů déle, než jsme čekali. S výsledkem jsme však spokojení nejen my, ale hlavně klient.

Ročenka Eshopista.cz: Rychle a dobře!

Naše „ročenkování“ březnem nekončilo, Kamilovi totiž dorazil požadavek od konzultační společnosti ACOMWARE na zmodernizování ročenky pro diskusní cyklus Eshopista.cz. V rámci něj se schází smetánka e-commerce i široké spektrum specialistů v online, aby společně nahlédli do zákulisí velkých i menších retail projektů a dozvěděli se novinky i zajímavosti z dění „za oponou“.

Pro Eshopista.cz jsme již vytvářeli část webové prezentace, nyní bylo potřeba překopat starý layout ročenky a vymyslet, jak pojmout obsah. Čas byl omezen, vizuální manuál neexistoval a klient na výsledek tlačil z důvodu prezentace potenciálním partnerům a spíkrům.

^D31B8F48A07CEC593882AF4812E459506FA3FE4FF9EE0F319B^pimgpsh_fullsize_distr

Starší verze ročenky již neodpovídala moderním standardům

Jak na to?

Vzali jsme starou ročenku a v rychlosti jsme se podívali na obsah stránek. Vyhodili jsme věci, které nepotřebujeme (texty na titulce) a doplnili naopak obsah, který zaujme (tweety a fotografie z akce). Pavel přichystal layout inspirovaný vizuálem na webových stránkách akce a pak se lilo. Dá se říct, že pokud bychom v tvorbě ročenek závodili, s ročenkou pro Eshopista.cz bychom zpřetrhali cílovou pásku jako první. Jelikož jedním z požadavků klienta byla blesková rychlost, v rámci udržení kvality jsme dosáhli ideální zlaté střední cesty.

Accomware rocenka

Místo vizuálního manuálu se grafik inspiroval webovou prezentací.

Přestože je naší hlavní náplní online, věnujeme se i nadále tiskovinám a neomezujeme se ve výběru formátu. Pokud byste s něčím potřebovali pomoct a naše výstupy se vám zamlouvají, určitě se ozvěte.

Líbil se vám článek? Dejte o něm vědět...Email this to someoneShare on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn